دانستنی های ماشین های چینی و ژاپنی

اطلاعات عمومی در مورد ماشین

دانستنی های ماشین های چینی و ژاپنی

اطلاعات عمومی در مورد ماشین

  • ۰
  • ۰

موتور سه سیلندر ایران خودرو
سری IK3، نسل جدید پیشرانه های ایران خودرو به حساب می آیند که با دو حجم و دو نمونه به بازار معرفی شده است. این پیشرانه توسط «ایپکو» (تحقیقات و مهندسی موتورهای ایران خودرو) طراحی شده و به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ خانواده پیشرانه IK3 به صورت سه سیلندر طراحی شده و با دو حجم ۱٫۵ لیتر و ۱٫۲ لیتر در دسترس است. این پیشرانه ها به فناوری های به نسبت خوبی مانند CVVT مجهز هستند و در برخی نمونه پاشش سوخت مستقیم نیز دیده می شود.

پیشرانه های KP5 و KG5 نسخه های ۱٫۵ لیتری سه سیلندر خانواده IK3 هستند و با سامانه تنفس طبیعی فعالیت می کنند. KG5 نسخه پایه گازسوز این پیشرانه است که ۱۰۱٫۸۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر تولید می کند. نسخه KP5 هم نمونه بنزینی این پیشرانه ۱٫۵ لیتری و سه سیلندر است که به صورت تنفس طبیعی، ۱۱۲٫۵۶ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر قدرت دارد.

موتور سه سیلندر ایران خودرو
پیشرانه های KP2 و KG2 نیز نسخه های ۱٫۲ لیتری توربو و سه سیلندر سری IK3 ایپکو و ایران خودرو به حساب می آید و سامانه توربو شارژر و پاشش سوخت مستقیم در آن دیده می شود. KG2 با قابلیت پایه گاز سوز (CNG)، ۱۴۷٫۴ اسب بخار را با ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نمونه KP2 هم نسخه بنزینی این پیشرانه سه سیلندر ۱٫۲ لیتری است که ۱۶۰٫۸ اسب بخار و ۲۸۶ نیوتن متر قدرت دارد.

موتور سه سیلندر ایران خودرو
پیشرانه های جدید ایران خودرو که به خانواده IK3 معروف هستند، استاندارد آلایندگی یورو ۶ را در اختیار دارند و به مراتب از سایر پیشرانه های داخلی، آلایندگی کمتری را تولید می کنند و مصرف سوخت پایین تری هم دارند. KG2 که ۱٫۲ لیتر حجم دارد و با فناوری توربو و CNG همراه است، در هر کیلومتر پیمایش تنها ۱۱۰ گرم دی اکسید کربن تولید می کند.

پیش بینی می شود که با معرفی سدان و کراس اوور جدید ایران خودرو، پیشرانه های طراحی شده توسط ایپکو به مرحله تولید انبوه برسند. در حال حاضر ایران خودرو برنامه دارد تا در هفته های آتی، محصولات جدیدش را بر روی پلتفرم به روزتری معرفی کند و با توجه به برنامه های قبلی این شرکت، احتمال دارد که پیشرانه های IK3 ایپکو نیز بر روی این خودروهای داخلی نصب شود.

همچنین یادآور می شویم که پیش از آغاز تحریم ها، ایران خودرو طی قراردادی مشارکتی برنامه تولید پیشرانه ۱٫۲ لیتری سه سیلندر توربو ماهله را در ایران داشت.

  • ۹۸/۱۱/۰۲
  • حسین احمدی

نظرات (۱)

  • رامین جعفری
  • سلام گروه تولیدی ما چراغ های اسپرت انواع اتوموبیل هارو میسازه .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی